تداوم هوای ناسالم در تهران، بیماران قلبی و سالمندان در خانه بمانند

یازار :

+0 به یه ن

به گزارش نصیرنیوز به نقل از ایرنا بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، همچنین میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون طی ۲۴ساعت گذشته منتهی به ساعت ۹امروز پنجشنبه ۱۹فروردین بر روی شاخص ۱۰۹در شرایط ناسالم برای گروه های حساس بود. در همین مدت، غلظت آلاینده ذرات […]

در همین مدت، غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰میکرون با شاخص ۷۹، ازن با شاخص ۵۲، دی اکسید نیتروژن با شاخص ۶۸و منواکسید کربن با شاخص ۳۰بوده است.

فرمانداری شهر ری در وضعیت پاک

بر این اساس، ایستگاه‌های فرمانداری شهر ری با شاخص ۷۱، شهرداری  منطقه چهار با شاخص ۷۲و شهرداری منطقه ۱۶با شاخص ۷۵طی ۲۴ساعت گذشته از لحاظ آلایندگی ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون کمترین آلایندگی را به ثبت رسانده و جزو مناطق سالم بود.

ایستگاه پارک سلامت منطقه ۱۷در شرایط ناسالم

همچنین ایستگاه‌های پارک سلامت منطقه ۱۷با شاخص ۱۵۱، فرمانداری شهر ری با شاخص ۱۵۱و دانشگاه شریف با شاخص ۱۳۸از لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون بیشترین آلایندگی را ثبت کردند. 

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰در شرایط پاک یا سبز، ۵۱تا ۱۰۰در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱تا ۱۵۰در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱تا ۲۰۰در شرایط ناسالم برای همه  یا قرمز، ۲۰۱تا ۳۰۰در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱تا ۵۰۰در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

سال گذشته، ۱۶روز هوای پاک، ۲۲۶روز هوای قابل قبول یا همان سالم و ۱۰۷روز هوای ناسالم برای گروه های حساس و ۱۶روز ناسالم برای همه گروه ها در تهران به ثبت رسید.

مقالات بیشتر:مرکز توانبخشی سالمندان


  • [ ]