اهدای 1000 دستگاه اکسیژن‌ساز به مراکز سالمندان ایران توسط سازمان ملل

یازار :

+0 به یه ن

تهران (پانا) - معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از اهدای نمادین 1000 دستگاه اکسیژن‌ساز به مراکز سالمندان در سراسر کشور از سوی صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در ایران خبر داد.

محمد نفریه پیش از ظهر امروز در مراسم اهدای نمادین هزار دستگاه اکسیژن‌ساز به مراکز سالمندان تحت نظارت که با حضور وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور و همچنین نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد برگزار شد،‌ اظهار کرد: 800 دستگاه اکسیژن‌ساز در 18 استان بین مراکز نگهداری سالمندان از سراسر کشور توزیع شده و به محض رسیدن 200 دستگاه باقی‌مانده، در 13 استان توزیع خواهد شد.

مقالات مشابه:بهترین مرکز سالمندان تهران

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: اکنون بیش از هزار مرکز در کشور برای نگهداری سالمندان، معلولان و بیماران روان مزمن فعالیت دارند که بیش از 350 مرکز برای سالمندان هستند. دستگاه‌های اکسیژن ساز پس از مراکز سالمندان بین مراکزی توزیع شده‌اند که جمعیت بیشتری سالمند دارند. دستگاه‌های اکسیژن‌ساز اکنون در حال بهره‌برداری است و امیدواریم بتوانیم خدمات خود را به گروه سالمندان در کشور توسعه دهیم.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: با شروع پاندمی کرونا در جهان با هشدار وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی کشور کمیته بیماری واگیردار تشکیل داد. این اقدام دو ماه بعد از اینکه اولین مورد مثبت کرونا در ایران شناسایی شد، انجام گرفت برای همین توسط پزشکان در این کمیته اقدامات پیشگیرانه انجام شد. اولین بخشنامه کرونا نیز یک ماه قبل از اینکه اولین مورد مثبت در ایران شناسایی شود، صادر شد که 6 دستورالعمل بهداشتی داست. طی بهمن‌ماه سال 98، سه بخشنامه صادر شد. بهزیستی داوطلبانه همه مراکز را وارد قرنطینه خودخواسته کرد. بیش از 90 پروتکل در مراکز بهزیستی از مراکز سالمندان تا شیرخوارگاه‌ها از مراکز اقامتی تا آموزشی و توانبخشی با همکاری وزارت بهداشت انجام شد.

نفریه خاطرنشان کرد:‌ با توجه به اینکه بیماری کرونا هزینه مراکز ما را زیاد کرد از نهادهای ملی و بین‌المللی استمداد طلبیدیم. با همکاری نهادهایی مانند بنیاد مستضفان و ستاد فرمان امام و دیگر سازمان ها اقدامات خوبی در مراکز انجام شد. اولین سازمان بین المللی که کمک‌های خود را به ما ارزانی کرد صندوق ملل جمعیت متحد و بعد یونیسف بود. میزان مرگ و میر در مراکز تحت پوشش بهزیستی به دلیل اقدامات پیشگیرانه نسبت به نرم جهانی و حتی نسبت به کشورهای جهان اول بسیار پایین‌تر و قابل تامل‌تر بود به عنوان مثال اقدام برای آموزش از راه مجازی دور کودکان معلول توسط سازمان جهانی بهداشت در منطقه تقدیر شد.

معاون سازمان بهزیستی تصریح کرد: در دوران کرونا، واکسیناسیون مراکز سالمندان در اولولیت قرار گرفت و تقریبا صد در صد مراکز بهزیستی واکسینه شدند. به طور متوسط همه مراکز ۸۰ درصد دوز اول و ۶۰ درصد دوز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند و در حال حاضر میزان ابتلا و مرگ و میر بسیار کم شده است.

مقالات دیگر:گلفروشی در زعفرانیه


بیماران قلبی و ریوی تهران از خانه خارج نشوند

یازار :

+0 به یه ن

خلیج فارس:کیفیت هوای پایتخت در بیستم تیرماه از لحاظ غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با شاخص لحظه ای ۱۱۹ در شرایط ناسالم برای گروه های حساس از جمله کودکان، زنان باردار، سالمندان و بیماران قلبی قرارگرفت

به گزارش«خلیج فارس» به نقل از مشرق، از اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، همچنین میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۴ امروز بر روی شاخص ۱۳۸ در شرایط ناسالم برای گروه های حساس بود.

در همین مدت، غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون با شاخص ۱۲۴، ازن با شاخص ۷۳، دی اکسید نیتروژن با شاخص ۷۲ و منواکسید کربن با شاخص ۲۷ بوده است.

مقالات مشابه:آسایشگاه سالمندان در تهران

ایستگاه میدان امام خمینی منطقه ۱۲ در شرایط سالم

بر این اساس،ایستگاه‌های میدان امام خمینی منطقه ۱۲  و اقدسیه منطقه ۱ هر دو با شاخص ۸۵ و پونک با شاخص ۹۹ طی ۲۴ ساعت گذشته از لحاظ آلایندگی ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون کمترین آلایندگی را به ثبت رسانده و جزو مناطق سالم بود.

ایستگاه شریف منطقه ۲ در شرایط ناسالم

همچنین ایستگاه‌های شریف منطقه ۲ و شهرداری منطقه ۲۱ هر دو با شاخص ۱۶۱  و پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۱۵۸ از لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون بیشترین آلایندگی را ثبت کردند و جزو مناطق ناسالم برای همه اقشار جامعه بودند.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه  یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

از ابتدای امسال ۲ روز هوای پاک، ۹۵ روز هوای قابل قبول یا همان سالم و ۱۵ روز هوای ناسالم برای گروه های حساس و یک روز ناسالم برای همه گروه ها در تهران  به ثبت رسیده است.

مقالات دیگر:بهترین مشاور و روانشناس تهران


پس از سالمندان چه گروهایی واکسینه خواهند شد؟

یازار :

+0 به یه ن

 علیرضا رییسی گفت: هم اکنون وضعیت تامین واکسن و واکسیناسیون مطلوب است و مردم نگران واکسن کرونا نباشند.

به گزارش سلام نو به نقل از شبکه خبر، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: از یکشنیه سیزدهم تیرماه محدودیت‌های کرونایی در شهرهای قرمز و نارنجی اجرا می‌شود.

مقالات بیشتر:بهترین سرای سالمندان تهران

علیرضا رییسی در گفتگو با تیتر امشب از قرمز شدنِ ۹۲ شهر در کشور گفت و افزود: در کنار دورهمی‌های خانوادگی یکی از مراکز شیوع ویروس کرونا رستوران‌ها و مراکز غذاخوری عمومی است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه تاکنون سابقه نداشته است در استان سیستان و بلوچستان که حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر دارد، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا روزانه چشمگیر باشد، افزود: در پیک‌های قبلی حداکثر بیمار کرونایی در هفته ۲۵۰ نفر بوده است و درحال حاضر و در پیک پنجم حدود ۲۹۷ نفر در هفته مبتلا به کرونا ثبت شده است که روزانه حدود ۴۰ نفر است.

او در ادامه بحث خیز پیک پنجم در کشور افزود: استان جنوب شرقی کشور از زیر ساخت‌های بهداشتی خوبی برخوردار است. یک بیمارستان ۳۰۰ تخت خوابه آماده بهره برداری است و بیش از یک هزار تخت بیمارستانی و تجهیزات بهداشتی در مراکز بهداشتی سراسر استان توزیع شده است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در بخش دیگری از روند توزیع و تزریق واکسن کرونا گفت و افزود: طی هفته آینده گروه‌های سنی جدید هم برای انجام واکسیناسیون فراخوان خواهند شد.

 علیرضا رییسی گفت: هم اکنون وضعیت تامین واکسن و واکسیناسیون مطلوب است و مردم نگران واکسن کرونا نباشند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه از شهریور ماه، ماهانه حدود ۱۰ میلیون دوز واکسن ایرانی کرونا تحویل وزارت بهداشت می‌شود، گفت: کل جمعیت گروه هدف واکسیناسیون کرونا ۶۰ میلیون نفر است.

تأمین ماهانه ۱۰ میلیون دُز واکسن ایرانی کرونا از شهریور، علیرضا رییسی با بیان این‌که از دو هفته دیگر، واکسن کُوو ایران برکت به صورت هفتگی یک میلیون دُز واکسن به وزارت بهداشت تحویل می‌دهد، افزود: انتظار می‌رود در تیر ماه سه میلیون دُز واکسن برکت تحویل وزارت بهداشت داده شود، از مرداد ماه بیش از ۷ میلیون دوز در ماه از واکسن کوو ایران برکت به دست ما خواهد رسید.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان این‌که از شهریور ماه، ماهانه حدود ۱۰ میلیون دُز واکسن ایرانی کرونا تحویل وزارت بهداشت می‌شود، افزود: از شهریور ماه، حدود یک میلیون دُز واکسن اسپوتنیک، یک میلیون دُز واکسن پاستور و هفت میلیون دوز واکسن برکت به دست ما خواهد رسید همچنین از واکسن‌های وارداتی نیز ماهانه دست کم دو میلیون دُز واکسن به دست ما می‌رسد.

 رییسی کل جمعیت گروه هدف واکسیناسیون کرونا را ۶۰ میلیون نفر اعلام و تصریح کرد: از شهریور ماه تا پایان سال می‌توانیم تنها با واکسن‌های ایرانی کرونا، تمام گروه‌های هدف را علیه کرونا واکسینه کنیم؛ با توجه به تولید داخلی واکسن کرونا مردم نگران واکسن نباشند.

رییسی افزود: پس از اتمام واکسیناسیون افراد سالمند، واکسیناسیون مشاغل پرخطر آغاز می‌شود که این گروه شامل معلمان، اساتید دانشگاه، رانندگان تاکسی، خلبان‌ها، زندان‌ها و گروه‌های پر خطر است.

"مجتبایی" دبیر کل اتاق اصناف ایران در ارتباط اینترنتی از فعال بودن مشاغل گروه ۱ گفت و افزود: مراکز و مشاغل گروه یک که نیازهای روزمره مردم را تامین می‌کنند از فردا ۱۳ تیرماه باز خواهند بود و مابقی گروه‌ها فعالیتی نخواهند داشت.

دبیر کل اتاق اصناف ایران از همه اصناف درخواست کرد برای جلوگیری از شیوع بیماری و سلامت هموطنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

"سرهنگ امیدوار" رییس پلیس راه راهور ناجا هم درباره اجرای منع ترددها گفت و افزود: در شهرهای که بواسطه شیوع کرونا و آغاز پیک پنجم رنگی شده اند ورود و خروج از شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است.

او گفت: بیش از یک هزار ۹۰۰ نقطه کنترل در سطح کشور ترددها قابل کنترل است و ما طبق دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا اقدام به اجرای منع ترددها خواهیم کرد.

رییس پلیس راه راهور ناجا افزود: در زمانی که محدودیت‌ها استانی ابلاغ و اجرا می‌شود، سیستم‌های کنترلی به شدت اجرا می‌شود.

مقالات دیگر:قالیشویی شمال تهران


عذرخواهی رئیس پلیس از مردم/با مأمور خاطی برخورد شد

یازار :

+0 به یه ن

فرمانده انتظامی پایتخت در واکنش به رفتار نامناسب یکی از مأموران با سالمندان در مراکز تزریق واکسن از مردم عذرخواهی کرد.

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در حاشیه دوازدهمین مرحله از طرح ظفر پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت در جمع خبرنگاران در واکنش به تصاویر منتشر شده مبنی بر رفتار نامناسب یک مامور پلیس با تعدادی از سالمندان در یکی از مراکز تزریق واکسن اظهار داشت: دهها مرکز تزریق واکسن در سراسر پایتخت و همچنین در کشور مشغول فعالیت هستند که نیروی انتظامی که نسبت به تامین نظم و انضباط در آن اقدام می‌کند که متاسفانه در این مورد ممکن است مامور اشتباهی کند که ما با آن برخورد خواهیم کرد، کما اینکه با مامور خاطی در این پرونده نیز برخورد لازم انجام شد.

مقالات بیشتر:آسایشگاه سالمندان غرب تهران

فرمانده انتظامی پایتخت به شیوع کرونا در کشور و اقدامات پلیس در این زمینه اشاره و تصریح کرد: در طی بیش از یک سال از شیوع کرونا در کشور، نیروی انتظامی هزاران خدمت به مردم عزیز ارائه داده که نظارت بر صنوف، تامین امنیت مراکز درمانی ، اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی ،مراقبت از واکسن ها از فرودگاه تا مقصد از جمله این موارد است.

سردار رحیمی اعلام کرد: درباره حادثه رخ داده در این مرکز به عنوان فرمانده انتظامی تهران بزرگ و از طرف همکارانم از تمامی شهروندان و بخصوص سالمندان عذرخواهی می‌کنم.

مقالات دیگر:باشگاه ورزشی بانوان در پونک


  • [ 1 ]